דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משכנתאות -ריבית משכנתא 

מאת    [ 03/04/2011 ]

מילים במאמר: 376   [ נצפה 2539 פעמים ]

כאשר אדם מעוניין לרכוש בית ואין בידו את כל הסכום של רכישת הנכס הוא עושה זאת באמצעות משכנתא. משכנתא הינה הלוואה הפרוסה על פני מספר לא מבוטל של שנים.  מחבר המסלולים הוא רב ובידי הלקוח לבחור את סוג המשכנתא כמו גם את ריבית המשכנתא החלטה זו אינה יכולה לשעות בקלות דעת שכן היא תשפיע על גובה ההחזר החודשי שלכם ועל מספר התשלומים שתשלמו. בחירת מסלול נכון יכולה לחסוך סכומים לא מבוטלים שמגיעים לעשרות ומאות אלפי שקלים.

בעוד בעבר לא ניתן היה לבחור מסלול משכנתא שכן היה מסלול אחד בעל תנאים קבועים שהיה חל על כל לוקחי המשכנתאות, כיום  יש מסלולים שונים ומגונים שהם בעצן מוצרים שונים שנועדו לענות על צרכים שונים. ניתן לבחור ריבית משכנתא קבועה או משתנה, צמודה למדד ושאינה צמוד למדד וכולי. הבחירה צריכה להיעשות על פי המצב הפיננסי שלכם,  גובה ההלוואה הנדרשת, ההכנסה שלכם בהווה, צפי ההכנסה בעתיד ועוד. אך לא רק המצב האישי שלכם משפיע על הבחירה אלא מצב השוק גם הוא גורם מכריע בקבלת ההחלטות באשר לסוג ולריבית המשכנת שיש לקחת.

משכנתא מסוג אחד היא משכנתא שצמודה למדד המחירים לצרכן. מדד המחירים לצרכן מהווה אחד מהסוגים של מדדי המחירים, החושב מעת לעת ונועד למדדו את השינוי במחירי המוצרים שתושבי המדינה צורכים.
החישוב במדד הוא השינוי ברמת המחירים ולא הערך האבסולוטי שלו. כאשר יש עלייה במדד המחירים, קרי, המחירים במשק מתייקרים עולה גם המדד הנקבע על ידי בנק ישראל מדי חודש. ריבית משכנתא אשר צמוד למדד, מתעדכנת אף היא בכל תקופת שינוי ומשפיע על גובה החזר התשלומים שאנו מחזירים לבנק. החיסרון במצב זה שהוא פחות ניתן לצפייה ושאם המדד עולה וההכנסה שלנו לא עולה בהתאם, גובה התשלומים שלנו עולה. בתקופות של אינפלציה, התשלום החודשי עלול לעלות באופן משמעותי. היתרון במשכנתא צמודה למדד שאנו יכולים להיערך טוב יותר להחזר התשלומים.

משכנתא שאינה צמודה למדד נקראת משכנתא בריבית פריים. ריבית זו מתפרסמת על ידי בנק ישראל ומהווה נקודת יייחוס עובר הבנקים למשכנתאות שקובעים על פי את גובה הריבית.(הריבית שנקבעת על ידי הבנק בתוספת של אחוז וחצי) משכנתא שמבוססת על ריבית פריים אינה מושפעת משינויים במדד לצרכן אך היא נתונה לשינויים ולתנודות של הריבית. מאחר ובנק ישראל מעדכן את הריבית בהתאם לנתונים שונים ובניסיון לנווט את השוק לכיוונים שונים, משכנתאות שמבוססת על ריבית פרייים אף היא נתונה לשינויים שקורים במשק.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב